Technologie

Jakie będą trendy w social mediach w 2024 roku?

Czy już zastanawiałeś się, jakie trendy będą dominować w świecie mediów społecznościowych w 2024 roku? Od narzędzi AI, wideo po influencer marketing i social commerce. Myślisz, że jeszcze za wcześnie na prognozy? A wiesz, że w digital marketingu czas biegnie trzy razy szybciej? Przygotuj się więc na podróż w przyszłość SoMe.

Wykorzystywanie narzędzi AI w social mediach.

W świecie mediów społecznościowych AI będzie miało olbrzymi wpływ na usprawnianie procesów:

  • personalizacji 

 W 2024 roku narzędzia AI pomogą opanować reklamowe szaleństwo. Użytkownicy otrzymają spersonalizowane i dopasowane do swoich potrzeb treści, co zwiększy zaangażowanie i skuteczność kampanii marketingowych.

  • identyfikacji trendów

AI potrafi analizować coraz większą ilość danych. Będzie w stanie identyfikować  trendy, popularne tematy i wzorce zachowań użytkowników. A to wszystko dzięki ulepszonym algorytmom, które będą “wyciągać” znacznie większą ilość informacji o użytkownikach SoMe. 

  • automatyzacji

Wiele rutynowych zadań, takich jak planowanie treści, odpowiadanie na komentarze czy monitorowanie wyników, będzie mogło być wykonywane automatycznie przez systemy oparte na AI. 

SEO w social mediach 

Dotychczasowe wyniki z 2023 roku pokazują, że użytkownicy coraz częściej wyszukują informacje w SoMe. Oznacza to, że content musi być dopracowany i zoptymalizowany pod SEO. Oczywiście nadal będziemy obserwować wzrost popularności wideo  i animacji, ale muszą być uzupełnione wartościowym tekstem. Sam obraz w sprzedaży nie “powie więcej niż 1000 słów”. SEO odegra zatem kluczową rolę w przyciąganiu ruchu na platformy społecznościowe.

Większa rola influencerów

Rola influencerów była i będzie olbrzymia, za to zmieni się ich kreacja i podejście do reklamy. Doświadczenia ostatnich lat pokazały, że fani są już zmęczeni pokazywaniem dóbr luksusowych i beztroskiego, wyidealizowanego życia. To z kolei zapoczątkowało działania de influencerów. Jakie są ich główne założenia?

  • Real zamiast wykreowanego ideału
  • Kreowanie autentycznych relacji z użytkownikami 
  • Treści mają być emocjonalne
  • Rozwój osobisty jest ważny
  • Ekologia jest istotna

Zakładając, że social media pójdą w tym kierunku – marki muszą się dostosować. Reklama nie może być nachalna. Użytkownicy, dzięki autentycznym historiom, będą chcieli poznać produkt, czy usługę. Era topornego “kup teraz” może odejść do przeszłości. Marketerzy będą musieli mocno pracować nad kontentem i racjonalnie budować zaangażowaną społeczność. Lajki i udostępnienia nie zrobią się przecież same 😉

Więcej AR w social mediach

Rozszerzona rzeczywistość odgrywa coraz większą rolę w Social Mediach. Specjalne filtry są z powodzeniem wykorzystywane na Instagramie do wirtualnych przymiarek i wizualizacji produktu. Fenomen AR polega na możliwości “zanurzenia” się i głębszego przeżycia doświadczenia. Marki umiejętnie wykorzystują to zjawisko w swoich strategiach sprzedaży i interaktywnych reklamach. 

Rozszerzona rzeczywistość łączy się z kolejnym trendem, który z pewnością jeszcze rozwinie się w 2024, czyli e – commerce na platformach społecznościowych

Wzrost znaczenia memów w social mediach

Nie do uwierzenia? A jednak. Memy są jednym z najbardziej rozpoznawalnych i udostępnianych elementów w social mediach. Biorąc pod uwagę szybki rozwój technologii i narzędzi dostępnych dla użytkowników, memy staną się w 2024 roku bardziej interaktywne. Wzrost znaczenia memów w 2024 roku będzie również wiązał się z ich wykorzystaniem przez marki w celach marketingowych. 

Czego możemy się spodziewać w social mediach w 2024 roku? Rozwój technologii i zmieniające się nawyki użytkowników z pewnością wpłyną na trendy. Co się wydarzy? Lekkie zmiany czy rewolucja? Przekonasz się już niebawem, trzymając rękę na pulsie mediów społecznościowych 🙂

 

Artykuł sponsorowany

0 komentarzy do “Jakie będą trendy w social mediach w 2024 roku?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *